Se tudi vaši navihančki veselijo vsake vožnje, a bi bili radi na cilju že najkasneje pet minut po tistem, ko ste se z domačega dvorišča odpeljali novim dogodivščinam naproti?

Za piko na i je v tem letnem času povečana tudi možnost cestnih (in izven cestnih) gneč. Tisti, ki imate otroke, zagotovo zmajujete z glavo, kajne? »A je še daleč? Kako dolgo še? Bomo kmalu? Meni je doooolgčaaaas!«

Katera mama ne pozna teh besed, ki se ponavljajo vsakih nekaj minut in od tebe zahtevajo, da se iz voznice ali kopilotke družinske kočije prelevite še v vrhunsko animatorko z železnimi živci? Izbire ni, zato se velja na ta izziv dobro pripraviti!

Naš mali svet na kolesih

Na družinskih poteh se avtomobil spremeni v otroško sobo, jedilnico, spalnico, dnevno sobo, shrambo, igralnico in učilnico v enem. »Potovalne« miselne igre so odlične za razgibavanje možgančkov, urjenje spomina in koncentracije. Otroci z njimi širijo sposobnost reševanja različnih problemov in se hkrati zabavajo. Saj veste: več se bomo z otroki igrali, več bodo znali! Miselne igre tudi povezujejo družino ter odpirajo nova polja za ustvarjalno razmišljanje, pridobivanje novih znanj in razvijanje humorja. Pa še to: takšne igre so tudi najboljše zdravilo proti potovalni slabosti! Ne čudite se, če bodo imeli otroci (in potem seveda tudi vi) težave, ampak jih raje animirajte drugače kot z gledanjem v tablico ali telefon.

Spodaj najdete zelooo zanimiv seznam iger za na pot!

  • ABECEDNICA: Ena oseba izbere levo, druga desno stran ceste. Vsak išče črke, ki se pojavljajo na znakih ali tablicah na njegovi strani. Cilj je pokazati na vse črke v pravilnem zaporedju od A do Ž. Prvi, ki pride do konca, zmaga.
  • ŽIVALSKI SAFARI: Eden imenuje žival. Nato mora vsak sodelujoči imenovati žival, ki se začne na zadnjo črko prejšnje živali. Ponavljanje ni dovoljeno. Zmagovalcev ni. Različice: televizijske oddaje, risanke, države …
  • 20 VPRAŠANJ: Nekdo si zamisli žival, predmet, rastlino, kraj, znano osebnost … , drugi pa se izmenjujejo pri postavljanju vprašanj. Potem ko je vsak sodelujoči postavil že 20 vprašanj, ima vsakdo pravico do ugibanja.
  • TELEFONČEK: Prvi zašepeta drugemu na uho zgodbico, ki jo ta šepeta naprej tretjemu in tako naprej, dokler je zadnji ne pove na glas. Verjemite, smeh je zagotovljen!
  • GLASBENO TEKMOVANJE: Eden zamrmra neko pesem ali napev iz filma, nadaljevanke, drugi pa morajo uganiti, katera pesem oziroma nadaljevanka je to. Za mlajše pridejo v poštev otroške pesmicei.
  • SPOMIN: Prvi začne z »A je za avto.« in drugi to ponovi ter doda drugo črko abecede: »A je za avto, B je za brado.« Tako si sledijo vse črke abecede, pri čemer je treba vedno ponoviti vse prejšnje. Zmaga tisti, ki pride najdlje.
  • BARVNA PALETA: Določite časovni interval in vsak naj ugiba, koliko avtomobilov določene barve se bo v prihodnjih 5, 10, 30 … minutah peljalo mimo vas. Tisti, ki je bil najbliže, zmaga.
  • SODO ALI LIHO: Vsak od sodelujočih ugiba, koliko izmed naslednjih 20 registrskih številk se bo končalo s sodo ali liho številko. Tisti, ki je najbliže, zmaga.
  • KAJ VIDIM? Nekdo si nekaj zamisli, drugi pa postavljajo vprašanja, da bi ugotovili, kaj je to. Seveda morajo biti to stalnice, kot so nebo, cesta, avtomobili, sonce, travniki …
  • TIŠINA: Že obupno potrebujete vsaj nekaj sekund tišine? Tisti, ki je lahko najdlje tiho, zmaga! Preprosto, ne? No, ko se vozite z otroki, niti ne tako zelo …
  • SREČNEŽ: Ugasnite radio, nato pa naj vsakdo v vozilu izbere besedo. Potem prižgite radio. Tisti, katerega besedo slišite najprej (izgovorjeno ali zapeto), zmaga.
  • PRIPOVEDOVALEC: Eden izmed sodelujočih začne zgodbo z enim samim stavkom. Naslednji doda stavek. Igra se nadaljuje, dokler se udeležencem ljubi plesti zgodbo.
  • RIMAČ: Sestavite popotno himno! Prvi pove besedo ali besedno zvezo, drugi pa mora najti tako, ki se bo rimala. Igra se nadaljuje, dokler kdo ne ostane brez rime.
  • SPRAŠEVALEC: Izmenjujte se pri postavljanju odprtih, dobro premišljenih vprašanj. Vprašanja so lahko: »Katere tri stvari bi vzel s seboj na samotni otok?«, »S katerim junakom iz risanke bi se igral?« ipd.
  • KAMNIT OBRAZ: Izberite igralca, ki bo moral skozi vso igro ohraniti resen obraz. Drugi izberejo zanj posebej neumen odgovor, s katerim bo moral odgovarjati na vsa vaša vprašanja – in to tako, da se ne bo niti nasmehnil. Le poskusite resno odgovoriti »Sosedova krava.«, ko vas vprašajo, kdo je vaša velika ljubezen. Ko se zasmejite, je čas, da vašo vlogo prevzame kdo drug, in igra se nadaljuje.
  • POZNAVALEC: Izberite temo, na primer sadje, risanke … Prvi na primer iz kategorije sadje izbere banano, drugi jabolko, tretji ananas …, in ko zmanjka idej, oseba izgubi. Mlajšim igro prilagodite in jim omogočite, da večkrat ostanejo brez odgovora, preden jih izločite (in s tem v svojem jeklenem konjičku tvegate jok).